söndag, februari 12, 2012

en utmaning!

Fick en riktigt rolig utmaning av Edvinsmamma … så nu kör vi!


Vad gjorde du för tio år sedan?

Var 19år, bodde i världens stökigaste 1a på 35kvm.

Jobbade på H&M och hela lägenheten var fylld med kläder, skor, cigaretter och smutsig disk. Hu! Det var mycket fest och vi rökte som borstbindare inne..

Lägenheten saknade balkong, hade bara en liten spis med två plattor som inte funkade samtidigt som ugnen så någon fläkt var det ju inte heller tal om.


Vad gjorde du för ett år sedan?

Gick på mindfullnessträning, försökte att bli av med all stress och panikångest.

Längtade till min och mannens bröllopsweekend i Barcelona som hägrade i maj.


Fem snacks du gillar?

choklad med havssalt, salt lakrits, surt godis, choklad och så lite mera choklad.


Fem sånger du kan hela texten till?

Trimmel trammel skivan kan jag utantill..


Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär?

Delat med mig till nära & kära, fixat till vårt hus, tagit körkort, shoppat och sparat.


Fem dåliga vanor?

Slarvig, otålig, stökig, bekväm och opraktisk.


Fem saker du gillar att göra?

Pyssla med Astrid, snusa på Alfred, dricka kaffe, fotografera, umgås med nära & kära.


Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa?

Magtröja, cykelbyxor, magväska, mössa med rävtofs (har ni hört hur de tillverkas?) och inte heller batikmönstradekläder.


Fem favoritleksaker?

Telefonen, kameran, datorn, XBOXen och pysselsakerna.


Fem personer som jag vill se göra denna utmaning!

Tina, Lina, Josse, Frida och lillebror Andy.


Published with Blogger-droid v2.0.4

4 kommentarer:

En pojkmammas vardag - Livet på torpet sa...

Roligt att läsa dina svar! Och den där mössan blev jag nästan lite rädd för ... känner att jag INTE vill veta hur den tillverkas!!
Kram

Lina sa...

Åh tack för den ;) kul att läsa lite om dig :)

britta bloggar sa...

Åh, den är rolig den där!

Tina sa...

Hej hjärtat! Tack så mycket! Ska fundera lite innan jag antar utmaningen. Det verkar som att ni har haft en bra helg. Hoppas att ni alla mår bra. Vi har varit i Malmö och haft det supermysigt tillsammans med goda vänner. Önskar dig en jättefin dag gumman! KRAM!