lördag, februari 04, 2012

en trevlig hemkomst.

Idag fick lillebror sin ok stämpel i rumpan, pkuprov och örontest gjordes. Amningen (stavas det med två elr ett m? Är lätt förvirrad här..) funkar och han hade inte gått ner sina 10% utan endast 250gram. Men fattas bara annat kan jag ju säga när man sätter på sig amningsbhn i storlek 75G och den sitter åt... Hello mjölkkon Rosa..

Men ja, jag längtar tills det stabiliserar sig för nu är det inte kul.

Men ja, mannen och Astrid hämtade hem oss och det var härligt att komma hem och mysa hela familjen. Mannen hade köpt en kaffemaskin, bröd och crossianter ifrån mitt absoluta favorit ställe i stan, chateau foret. Missa inte detta för allt i världen!

Sedan fanns det semlor och ja, en massa gott. Vi fikade medan lillebror sov gott i pappas famn.


Nu vid läggningen hann jag läsa, mysa och sedan sa Astrid att hon ville att pappa skulle lägga. Jag tycker bara om min pappa. Mamma får faktiskt ta lillebror så pappa kan mysa med mig.

Jahapp.. vad svarar man på det? Klart hon får nattas av pappa om hon vill även om det kändes tungt att gå ut därifrån.


Published with Blogger-droid v2.0.4

6 kommentarer:

TESS ~ ISTLA.STIL sa...

Välkommen hem vännen! Vad säger du om en fika när ni kommit in i vardagen?

kramar...

i min lilla lilla värld sa...

Amning stavas med ett m din förvirrade kossa (mohahahha du fattar va? ljuver?) I alla fall. Välkommen hem på er. Ja LÄNGTAR så efter att få träffa den lille så hör av dig när ni landat och känner er redo för besök. Känn dig inte pressad eller så. Inte alls. Jag är ju inte aaaaaals nyfiken. INTE ALLS"!!!!!


Stor kram på dig vännen

Esbe sa...

Så fint att komma hem till gottefika och kanske allra mest så att hela familjen får vara samlad igen! :) Snart så säger nog Astrid att hon vill nattas av dig igen. Stor kram till dig!

Frida - Gravid Militärmamma sa...

Underbart skönt för dig att vara hemma! Härligt att allt gått bra! 75G... Aj, aj, aj... Hoppas det stbiliserar sig snabbt för det gör så förbaskat ont till en början när allt spänner så, och rinner, antar jag.
Hårt att höra det där från Astrid, det förstår jag. Men som du säger, vad svarar man på det? Det kommer andra dagar.
Kram

Jenny - gravid i New York sa...

Grattis till en till liten! :)
Ja väskan står nästan helt färdig nu utifall.. Hoppas dock att han väljer att stanna inne några veckor till.. :)

Måste läsa runt lite mer här nu så jag lär känna dig lite!

Tina sa...

Hej hjärtat! Åh jag förstår att det gjorde ont i hjärtat att höra det ifrån Astrid. Men hon vill nog straffa dig nu för att du har varit borta och dessutom kommer hem med en konkurrent. Det kommer gå över hjärtat! Vad härligt att komma hem till en kaffemaskin och en massa gott. Jag bytte blogg tillbaka till min gamla blogspot och jag ÄLSKAR min header gumman! Tack, tack, tack, tack!!!!! Jag får så mycket kommentarer om den oxå, alla tycker den är FIN!
Önskar dig en fin söndag gumman med din underbara, fina familj! KRAM!