torsdag, februari 16, 2012

en torsdag i slött tempo.

Mannen gick upp med Astrid som valde att ta sovmorgon till kl8. Men jag fick sova till kl10 tillsammans med Alfred. Det var välbehövligt efter att ha varit uppe några gånger inatt. Sedan har Astrids feber försvunnit men Alfred har blivit super förkyld. Det känns tungt när han inte kan andas ordentligt vår lilla prins.

Efter att ha slöat på förmiddagen så fortsatte vi i sakta gemak när mina föräldrar kom hit. Det blev våffelmys och sedan en massa lek med Astrid.


Published with Blogger-droid v2.0.4

6 kommentarer:

Tina sa...

Åh så gott med våfflor! Stackars lilla Alfred som har blivit förkyld. Har ni en näsfrida? Den använder vi fortfarande på barnen när de blir förkylda. Låter äckligt men det är hur bra som helst att kunna suga ut allt snor. KRAM!

Lina sa...

Mums! Varje gång du lägger upp en bild med en våffla blir jag så sugen, bara för att vi inte äger ett järn :( skönt att Astrid e bättre men synd med Alfred. Vet själv hur jobbigt det e när dom e så små, Gustav va ju jämt förkyld. Vi använde också näsfrida. Superbra!

Sara med August och Leo sa...

Min lilla, 3 månader har varit förkyld mycket sen han föddes, vi kör med näsfrida, koksalt och lillenos spray. Hoppas förkylningen inte blir långvarig!
Tack för en urmysig blogg!ss

Frida - Gravid Militärmamma sa...

Stackars liten att vara förkyld! Hoppas det är snabbt övergående.
SV: Skönt att höra om din förlossning och att den verkade vara så bra! Känns betryggande och inger visst hopp. =)

i min lilla lilla värld sa...

Åh, ny header och allt. Tjusigt värre. Men va sägs om onsdag fm då?

Äh, jag messar ist.
Puss

PS Ta bort den där jäkla funktionen där jag måste skriva i konstiga ord för att kunna kommentera. HATAR den!!

Spanienfrugan sa...

Skönt att du fick sovmorgon och så våffla på det! Mm