fredag, februari 03, 2012

en sista kväll på BB.

Nu ligger vi här, lillebror och jag. Han luktar ljuvligt TROTS att han har lyckats kissa ner sig totalt två gånger.. varför varnar ingen en för de där små snopparna?

Rätt som det var hade en fontän startat och tro mig, man hinner inte riktigt reagera förrän han tom hade kiss i sina öron.. galet!


Idag kände jag att jag ville stanna en dag till här uppe så att man kunde få igång amningen innan det var dags att åka hem. Känns bra även om jag saknar resten av familjen och rumskompisens snarkningar är av den högljudda typen. Men idag har det funkat kanon med att amma vilket känns bra eftersom det var struligt med Astrids. Eftersom hon föddes tidigt så funkade inte hennes sugreflex helt plus att hon skulle tilläggmatas. Men jippieeee inget sånt nu!

Klockan är sju och jag ska sova lite, så later alligator!


Published with Blogger-droid v2.0.4

5 kommentarer:

Liw sa...

Han är så fin lillebror Jenny!
Så dfin!

Nu är tävlingen inne hos mig avslutad. Titta in och få reda på om just DU vann!
Tack för att du deltog!
Kram

Grynet sa...

Åh mysgos!
Skönt att det funkar med amningen, och bra beslut att stanna kvar och ta det lugnt!

Frida - Gravid Militärmamma sa...

Ja, det där med snopp känns avlägset. Så mycket nytt att tänka på antar jag... =) haha!!
Jag har sett i nån annons nån gång att det finns små "snopptält" man kan köpa. Ser ur som en ihoprullad kondom typ och så sätter man den över snoppen kanske när man byter blöja(?) så slipper det blir kiss i hela världen! Haha!! Kanske nåt att kolla upp?!
Skönt att amningen fungerar för er!

Tina sa...

Hej hjärtat! Vad skönt att amningen verkar funka för er. Håller tummarna för att det fortsätter så. Klokt beslut att stanna en natt till. Förstår att du längtar hem till din familj men de finns ju kvar där även idag. Önskar er en fin hemfärd idag hjärtat! Massor av kramar!

Annaochlivet sa...

Åh så mysigt med bb-tiden! Kan sakna bb ibland, det är något speciellt verkligen! Att bara få umgås med den där lilla skapelsen och hitta varandra, det är fina grejer det! Grattis än en gång!

Kram till er :)