måndag, februari 06, 2012

en rosa hello kitty dröm..

Astrid blev eld och lågor när hon såg lillebrors pyjamas imorse. Efter att alla andra var förbrukade åkte denna rosa på inatt. Astrid fick den som bebis men två delat är ingen hit om ni frågar mig så den är i princip oanvänd. Men nöden har ingen lag..

Nu är Astrid och pappa på väla för att köpa nya pyjamaser medan vi ska ta igen lite sömn.

Natten tillbringade jag och lillebror i Astrids säng nämligen.. ja för hon kom och skulle knöla ner sig hos mig. Kändes farligt med propeller syrran i samma säng som en bebis som ammas...


Published with Blogger-droid v2.0.4

7 kommentarer:

Livmodern sa...

Ja, det är sjukt vad det går åt pyjamasar! Jag sprutar ner allt och alla med mjölk, så det blir många byten på både mig och lillan här.

TESS ~ ISTLA.STIL sa...

Hihi men söt blev han i den iaf.

Tina sa...

Men åh så söt den var! Jag tycker den passar på en lillebror oxå! Men jag förstår att det är jobbigt när den är tvådelad. Hoppas ni får vila lite. KRAM!

♥ En pojkmammas vardag ♥ Livet på torpet sa...

Allt klär en liten skönhet :)
Och pyjamaser är ju den perfekta presenten till den som fått smått. För har man haft barn så vet man hur många som kan gå åt snabbt ;)
Kram

Emma sa...

Haha, tror din faster kan tillskrivas denna underbara rosa skapelse då hon inhandlade två likadana till T & A när de var pyttebebisar. Sebbe bajsade ständigt ner allt i klädväg och till pappas förfäran fick han ha mina gamla rosa Strawberry Shortcakepyjamasar. Kanske släktdrag, med småbröder i rosa ;)

Vad mysigt ni verkar ha det! Längtar :) Puss och kram! Hör av er när ni orkar med besök, annars löser jag väl M och får bli din "hemmaman" om två veckor, hihi.

Frida - Gravid Militärmamma sa...

Haha! Astrid ville ha sin pyjamas för sig själv kanske?
Jag har massor av "tjejkläder" så jag antar att om det blir en kille så kommer han att få bära en del av dessa. Rosa gör mig inget, men spets och klänning, där går min gräns. Tror jag. =)

Melanie sa...

Vi kör mycket tvådelat eller nattlinnen nu på Moa när hon är äldre. Men när dom är sådär små, är det inte alls bra. Bara krångel och pyjamas med dragkedja ska det vara, minns att jag till slut höll på att bli vansinnig på alla små knappar som skulle knäppas flera ggr/natt ;-)