tisdag, februari 28, 2012

en lugn tisdag.

Detta med att Astrid blir hysterisk vid lämning är INTE kul. Likadant idag, hu...

Sedan har vi inga planer idag utan här ska städas. Härligt att kunna göra det i lugn och ro.

Bästa var när jag skulle bädda Astrids säng och hittade ett blomblad under kudden. I Bullerbyn plockar tjejerna blommor på midsommarafton och lägger under kudden. Haha hon snappar upp allt min underbara tjej.

Sedan är det ju kul, man duschar och smörjer in sig, klär sig och nu efter en kaffe och blöjbyte består dagens av: nerkissade jeans och nerkräkt tröja..

Småbarnsliv i ett nötskal.


Published with Blogger-droid v2.0.4

7 kommentarer:

Melanie sa...

vad jobbigt när det är så vid lämningarna:( Hoppas verkligen att det blir bättre snart!

M sa...

Hur går dina tankar kring att er dotter blir ledsen vid lämning? Varför inte ha henne hemma med dig och nykomlingen? Att hon får välja om hon vill vara hemma eller på förskolan menar jag. Du är väl själv pedagog i förskolan?

Tina sa...

Hej hjärtat! Usch jag förstår att det är tufft för dig att lämna en ledsen Astrid. Har själv haft det så när Tuva var hysteriskt ledsen vid varje lämning. Det är jättejobbigt men som du själv vet av erfarenhet så går det nog ganska fort över när du väl har gått. Hon behöver den stimulansen hon får på fsk. Massor av kramar hjärtat!

Liw sa...

Vad skönt!

nu ska jag lyssna på dina låtar innan jag måste rusa på möte.
kram

Lina sa...

Haha söta lilla Astrid, klart att hon också ska drömma om vem hon ska gifta sig med =D

Annaochlivet sa...

Hihi så söt där med bladet:) Dom e så kloka dom små liven!
Jobbigt med dagislämningen! Vad säger dagis..slutar hon gråta sen eller? Jag brukade ringa efter en liten stund och fråga hur det gick och oftast slutar dom ju gråta när man har gått som förälder.. Styrkekram till mammsen från en annan mamms ;)

Frida - BF+6 sa...

Vilken härlig måndag ni verkar ha haft!! Hua för hysterisk storasyster vid lämning. Fast, du som arb på fsk(?) oftast går det över ganska så snabbt va?! Hur är det med Astrid där?
Ja, verkligen småbarnsliv i ett nötskal! Haha!!
SV: Japp, det tyget är så snyggt och finns i måna olika färger. Men dyrt. Får se vad jag hittar på. Jag är ganska färgfeg så... =)