onsdag, februari 29, 2012

en lugn eftermiddag med fyra barn.

Jag fuskade, löste en smsbiljett och hoppade på bussen från Emelie hem. Sprang och hämtade Astrid med fem minuter tillgodo. Sedan gick vi hem, slängde oss i soffan och mös lite. Vid halv fyra kom världensbästagrannar. Eller ja, fd grannar. Tänk att träffa en människa i hissen som har barn som är i samma ålder som ditt (skiljer en månad) och som är hur bra som helst. Många mammor blir det bara barnprat med och inte så mycket mera tyvärr. Men E är inte dum och killarna är väldans fina. Astrid och Alexander lekte medan Sebastian pussade och matade Alfred. Härligt! Här var fyra barn men tyst och lugnt som jag vet inte vad, ja tills bobbycaren åkte fram hahaa

Vi drack kaffe och snackade nya huset (ja de har också blivit husägare) medan barnen lekte.

Sedan slängde jag ihop en chili con carne och fick i säng en trött men nöjd Astrid. Härligt! Jag blir så glad när vi inte behöver fightas om allt nu.

Nu sängen för imorgon är det en annan dag som börjar i gryningen så sömn är vad jag behöver.


Published with Blogger-droid v2.0.4

3 kommentarer:

Grynet sa...

Jag ÄLSKAR den där mössan. Vart köper man den? :)

Frida - Gravid Militärmamma sa...

Jag älskar med mössan! Men jag kan inte ha fler ugglemösor till Elise nu... Igår när jag glömde att ta på henne den när vi skulle ut satt hon sig ner, pekade på sitt huvud och sa HoHo, som en uggla. tackars lilla barn, jag har skadat henne. =)
Gott med Chili con carne, det var längesedan!
Hoppas natten blir bra och att du känner dig pigg imorgon för de utmaningar som väntar!

Liw sa...

Kan det vara lugnt med fyra barn ;-)

kram