onsdag, februari 15, 2012

en jämförelse.

Astrids webbisbild.
090507

Astrid dagens efter förlossningen.
090508

Alfreds webbisbild.
120202

Här ser man att Alfred, trots att han är liten var mycket större än Astrid. De har samma body, byxor och strumpor på sig men som ni ser så fick den vara uppviken på Astrid.
Det är kul att kunna jämföra såhär även om Astrids webbisbild inte är på hela kroppen.
Bodyn är i strl 50.

Såg nu när jag satte mig vid datorn för första gången sedan innan förlossningen att när Alfred kom hade jag 300 besökare prick. Lite kul att se, sedan har hälften av er hängt med vidare. Spännande!

Kul att ni vill kolla in här och kika vad vi har för oss om dagarna. Nu ska jag läsa ikapp en massa och skriva en kommentar eller två inne hos er!

6 kommentarer:

Melanie sa...

det är så kul att jämföra, och visst ser man skillnad på bilderna här:)
Kram!

Tina sa...

Hej hjärtat! Vad roligt att jämföra! Man ser verkligen att Alfred är större. Om du menar allvar om att tapeterna i inlägget innan är fantastisk så ska du komma hem till oss. Vi har en gästtoalett och en tvättstuga med orginaltapeter ifrån -74 usch och blä säger jag! Var rädda om er! KRAM!

Spanienfrugan sa...

Oj, sicken skillnad!

Lina sa...

Ja ganska stor skillnad storleksmässigt men välldans lika i utseendet, lika söta :) kram

Frida - Gravid Militärmamma sa...

Så fina! Vad roligt att ni använde samma kläder, det blir en lättare jämförelse då. Gjorde det ondare att föda en större bebis? Gick du sönder mer pga det?
SV:I vår kommun är det 15h som gäller hela tiden när man tar ut FL på det andra barnet. Och just vår förskola har bestämt att det bara är mån, tis, ons och tor klockan 8.15-12.00 som gäller. Så på fredagarna kommer jag vara hemma ensam med båda. Och alla eftermiddagar.
På ett sätt är det bra tider kan jag tycka men det blir svårt att hinna med något öht. Jag är ju "bara" hemma med det andra barnet mellan ca kl 8.45 och 11.30 (knappt tre timmar) för det tar ju ett tag att ta sig fram och tillbaka med. Och passa tider med ett pyttebarn som förhoppningsvis ammar?. ja, ja, vi får se hur det går.
Den pedagogiska verksamheten anpassad till ålder förläggs under förmiddagarna och efter lunch vid 12 så sover de ju ändå, så då är det ju onödigt att ha henne där.
Har Astrid varit hemma helt med er dessa två veckor eller har hon varit något på förskolan?

ellenojag sa...

Åh va kul att de hade samma kläder <3
jag är en av de där 300 som tittar in många gånger i veckan ;)