tisdag, januari 31, 2012

en tanke på namn.

namnfunderingar..

Som jag skrev så är mannens favorit Ansgar. När han sedan kollade upp när Ansgar hade namnsdag så är det den 4 februari, samma dag som vi har fått som BFdag. Liiite scary men mannen tyckte att det var ett tecken. Jag som gillar Alfred bäst känner att ja, Ansgar är ok men det är inte lika bra som Alfred.
Men sen vet vi ju inte om det är så att det kommer en tjej istället..
Och när Astrid låg i magen skulle hon hetat Alfred för vi var övertygade om att hon var en kille. Som tjej namn hade vi Alma men när Astrid väl kom ut så var hon ingen Alma, det passade inte på henne. Så det blev en Astrid. Så när den lille rackaren väl tittar ut får vi väl se vad det blir.
Han kanske får heta Anton, Arthur eller Alfons eller ja vem vet..?

5 kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Så spännande! <3 All den där väntan.

ellenojag sa...

Det är galet svårt det där med namn!! Anton & Alfons finns med på vår lista också, men just nu känns det mest som Hugo!
men du.. nu är det inte månag dagar kvar!!! jag tror han/hon kommer natten till fredag ;)

kramar

Jessica sa...

åhh jag slutar gissa nu för jag är ju helt kass på det där ;)

Men Ansgar? Ja varför inte?? Jag kan tycka vissa namn är helt tokiga men sedan när man lär känna den lilla krabaten så kan man ju inte ens tänka sig något annat namn :)

(dock kan jag tycka att det låter lite föör likt handskar, men det är bara var jag tycker) :)

Jag håller tummarna att ungen kommer ut snart iaf! ;)

Kram!

Frida - Gravid Militärmamman sa...

Ett A-barn blir det iaf! =)
Jag fyller är den 4 februari så jag känner igen Ansgar väl, men aldrig hört någon heta det. Lite coolt!
Så söt hon var Lilla Astrid, redan då. Tänk att de sover sådär mycket i början... Nästan glömt!
I vår släkt har vi massor av folk som fyller år i juli, praktiskt att samla alla sådär. =) Så en februaribebis passar ju er utmärkt!
Vi har med en hel del namnfunderingar... Inte lätt det där, men som du skriver så får man ändå vänta lite och se vem som egentigen tittar ut! =)

Spanienfrugan sa...

Alfred är en favorit på killar här med!