lördag, januari 28, 2012

en riktigt slö dag..

Idag har varit en sådan dag som ger mig dåligt samvete.. jag fick lång sovmorgon. Ja tänka sig att jag inte gick upp förrän kl nio. Vet inte när det hände sist.

Men då var Astrid och Mattias redan klara och skulle bege sig till Maxi för att storhandla.

Medan mannen pratade i telefon norpade Astrid hans telefon och spelade doktorn som hon kallar det. (Toca Boca Dr.) Hon är verkligen frälst. Men ja, vi låter inte henne hålla på längre stunder och det funkar bra när hon ska stänga av förutom om det är innan läggning och hon är supertrött..


De åkte och handlade medan jag pysslade med lite headers, superkul!


Sedan lunch, sova middag, spela spel, göra smoothie till mellis och sedan efter den hugga in på fikan som följde med mannen och Astrid hem. Ja hon fick tydligen välja själv och då hade det ju inte varit någon tvekan om att det skulle vara en rosakaka hahaa

Jösses hur blev det så? Jag som inte ens gillar rosa och som inte själv är rosa... Jag skyller på fsk hahaa


Jaja mys i soffan och så hemmagjorda hamburgare till middag...


Men som ni ser har jag inte varit utanför dörren och Astrid har bara rört sig till och från bilen...

Det ger mig ångest, jag vill att hon iaf ska vara ute en sväng om dagen antingen på fm eller em. Så ja slappedagar känns inte ok..

Imorgon blir det dock ändring på det för det verkar inte komma någon bebis i första taget så jag skickar iväg dem till invigningen av naturum uppe på Kullaberg. Yes, där kommer finnas klappakvarie och annat smått och gott. Men jag känner att jag orkar inte följa med denna gången.


Nu ska jag nog krypa i säng för mannen har nog somnat hos Astrid så någon film blir det inte här hemma..


Published with Blogger-droid v2.0.4

4 kommentarer:

Emma sa...

Jag får med ångest om man inte tagit sig ut...men jag tror mest det är modern som lider av sitt samvete ;)

Frida sa...

Jag är likadan... Fast vi har för höga jäkla krav på oss själva, det är jag övertygad om!
Vad gör en dag eller två hit eller dit?
Mysigt med fika och gott med hemlagade hamburgare!
SV: Vi bytte ju till juniorsäng på Elise nu för att Militärbebisen skulle få spjälsängen. Det är lite mer omständigt med läggningen nu, men det har verkligen gått över förväntan! Är de sjuka så klart att man väntar med att trycka in nya rutiner, det får komma när det hinns med. Vi är glada att det (än så länge) funkar med ganska korta läggningar även i den nya sängen. Jag är mycket ensam i veckorna när MP är på övningar och har ingen möjlighet att lägga en timme på nattning av Elise med en bebis till på armen snart... Hoppas, som sagt, att det håller i sig!
Kram!

Liw sa...

Äh! Man måste få dona inne också. Vi har en inne helg med snoriga barn och trötta föräldrar, funkar det med gäller bara att ladda med pyssel och tålamod :)
kram

Melanie sa...

inte ska du ha dåligt samvete för det! det skadar ingen att bara vara inne en dag och ha "tråkigt" också. Inget fel i det alls och absolut inte skadligt för barnen:)

Var det inte skönt med en sån dag, såhär på slutet och allt? Innan bebisen ska komma? Att få sova länge och äta massa onyttigt:) Hade inte jag tackat nej till i alla fall :)