måndag, januari 30, 2012

en liten shoppingtur.

yes äntligen efter en vecka utan.
kan vara en tillfällighet men jag har fått några röda strimmor på magen nu och jag skyller på bristen av bodybutter.
att den sen kostade 85.- istället för 175.- gjorde inte saken sämre.

astrid fick en ny vinterjacka.
den fanns endast i denna färg,
annars hade kanske en grön elr röd stått högst på listan.
tydligen är den gjord miljövänligt också.
kan ju inte bli bättre?
ska dock kolla upp vad det verkligen
betyder för den betäckningen
har jag inte sett innan och vissa är ju väldigt luriga.

när vi sedan ätit kvällsmaten bjöd hon på...
gurksallad?!

Gårdagen bjöd på en utflykt för Astrid och Mattias medan jag var hemma och låg på soffan. Det var inte dumt kan jag säga. Dock hade jag ju velat se när hon höll sjöstjärnan i sin hand eftersom hon tidigare inte vågat. Mannen tog givetvis inte med sig kameran och tror ni han tog några bilder med sin telefon?
Nej! Dessa icke bloggare alltså, vet inte vad som är viktigt... hahaa

Astrid somnade i bilen på hemvägen och fick lunch efter det. Sedan packade vi in oss i bilen, ja även denna barbamama krånglade sig in med Väla som destination.
Astrid behövde en vinterjacka då man inte alltid kan ha overall och att ha både fleece och skaljacka funkar inte heller när det är kallt.
Så vi handlade en jacka till henne, body butter till mig och skulle sedan kolla lite men jag hade ont och Astrid var trött. Hon skrek i högansky och jag kände att jag orkade inte sitta där och ta en fika utan ville bara hem.
Då tog vi det bästa beslutet på hela dagen?
Take Away kvällsmat, så det blev ingen fika (ja ni förstår att jag hade ont då för när säger jag nej till fika? Aldrig!) men det blev tidig thai kvällsmat.
Astrid åt med god aptit för att sedan busa och stoja lite innan läggdags.

Själv var det läggning för oss vuxna efter Wallander men jag kunde inte somna på grund av värkar. Astrid kom in till oss vid tolv och sedan låg hon som en liten propeller i sömnen. Jag klockade värkar fram till halv tre sedan försvann de så ja, idag blir det inte många knop gjorda här..

Hoppas ni har en skön måndag, här skiner solen och hade jag inte haft ONT hade jag gett mig ut på en promenad i skogen. Men jag sparar mig för att traska och hämta Astrid på fsk senare.


4 kommentarer:

En pojkmammas vardag - Livet på torpet sa...

Typiskt att den är slut!
Minns när jag väntade Edvin så började slarva med att smörja magen ... och vips så kom strimmorna! ;)

Nu finns lite bilder på köket :)

Frida - Gravid Militärmamman sa...

Ja att ta take away thai var nog dagen bästa beslut! Skönt att även Astrid åt den här gången. :)
Drygt att få värkar som liksom inger hopp om att det kanske kan hända när som och så bara försvinner dem! Borde förbjudas!!
Hoppas du har en skön dag i lugnets tecken!

Tina sa...

Men lilla hjärtat! Hur länge ska du ha det såhär? Nu måste det väl ändå vara dags snart? Gör du headers åt andra oxå? Vad tar du för det isf? Jag förstår om du inte har tid, ork och lust nu men senare kanske? Nu håller jag tummarna stenhårt för att det blir bebis inatt. Massor av kramar!

Melanie sa...

vilka fynd!
oj vad magen din tränar, det är verkligen snart dags. Men varför skulle dom sluta för, det var väl onödigt! :) Hoppas dom dyker upp snart igen!