fredag, januari 20, 2012

en lätt lunch.

Många är anti när det kommer till rester och tanken på att äta "begagnad" mat. Tänk bara så mycket mat som slängs varenda dag.
Här stoppar vi resterna i kylen och nu när jag varit hemma i veckan och ja kommer fortsätta att vara hemma så är det perfekt!
Jag är trött, öm och att ställa mig vid spisen för att slänga ihop en lunch till mig är inget som lockar så det är med glädje jag tar ut en liten matlåda ur kylen för att micra och ha en god lunch 3 minuter senare.
Kan inte bli bättre, så dagens tips - släng inte maten!

den fina matlådan hittar ni här.

5 kommentarer:

Esbe sa...

Rester är superbäst! Det är så skönt att slippa laga mat och ändå få i sig något vettigt :) Och varje gång en rest blir uppäten känns det som att man gjort något gott, för att man inte slänger så mycket...

Ha en underbar helg!
/esbe

Anonym sa...

Vi gör alltid fler portioner än vi behöver för dagen och fryser in. Blir det däremot typ pasta eller potatis över, så är vi dåliga på att ta hand om det. Jag har lovat mig själv att bli bättre! Jag menar vi sopsorterar frenetiskt, jag cyklar till jobbet (hm, i vanliga fall) och vi köper nästan bara närproducerat och /eller ekologiskt. Att ta tillvara på mer mat vore ju ett litet steg till. Pyttelitet...

Militärmamman sa...

Den anonyma människan är jag: Militärmamman!

Spanienfrugan sa...

Jag är en av dem som inte är nåt fan av rester, men håller med om att ibland är det smidigt.

Adam sa...

Det finns fantastiskt många sätt att variera sina rester och då kunna skapa nya rätter ifall man inte vill äta samma sak om och om igen. Heja dig!