onsdag, januari 25, 2012

en del funderingar.

Astrid - Januari 2010
tänk att det har gått så fort, snart är här en ny liten filur som vårt stora yrväder kan leka och sjunga med. blir spännande att se vad det är för en filur som ligger där inne, för en envis en känns det ju redan som att det är eftersom den tvunget ska ligga där inne istället för att komma ut.
för hur bekvämt kan det nu vara att ligga ihop tryckt på huvudet?
jag bara undrar...
sedan funderar jag på vilka trix den kommer göra och vad den kommer gilla och inte.
astrid har ju t ex en grym fobi mot strumpor... inga strumpor under några som helst omständigheter...
även om hon säger att hon tycker om strumpor för att jag ska vara glad. ja det måste vara därför eftersom jag blir så grymt irriterad över att varje morgon bråka om att man måste ha strumpor på sig i sina vinterkängor..
sedan är det vantarna som måste sitta exakt rätt, hennes byxor ska inte gå ner över hälen för då är det fel...
hon ska bre sin smörgås själv, lägga upp sin mat själv - kan själv helt enkelt.
så ja, hon är en envis rackare med mycket vilja.
vilket jag egentligen tycker är otroligt postitivt förutom på morgonkvisten när vi ska ta oss till förskolan...

3 kommentarer:

Esbe sa...

Ja, tänk... Det kommer bli jättespännande att få lära känna den nya lilla krabaten!

Du har förövrigt fått en award :)

Kram!

Tina sa...

Ja visst är det spännande att få lära känna en helt ny familjemedlem. Han/hon kommer säkert ha helt andra nojor mot vad Astrid har. Fler saker att bli irriterad över på morgonkvisten alltså ;-) Var rädd om dig! KRAM!

Militärmamman sa...

Jättespännande och roligt att det snart är dags, för så är det ju!
Jag trodde att folk överdrev när de skrev och sa saker som att deras 1,5-åriga barn själv bestämmer vad hon vill ha på sig osv. Tills nu. Elise vet exakt vad hon vill ha för byxor och blir vansinnig om jag har valt ett par andra till exempel... Så jag kan verkligen leva mig in i Astrids bestämda humör. Och den andra krabaten i magen... =)
Det blir en härlig utmaning!
Hoppas du vinner lite i tävlingarna du är med i! Fina saker du tävlar om! Kram