onsdag, januari 25, 2012

en dag i lugnets tecken.

Ja, när man är inbjuden på bebisfika men känner att man måste tacka nej för att dottern har det typiska dagissnoret och natthosta på det så känns det inte kul. Men vad gör man?

Riskerar att smitta världens lilla goding? Nej, skulle inte tro det även om jag gick miste om godaste kaffet. Sedan tackade nog kroppen mig också även om det endast hade inneburit en kort bussfärd.

Men!

Istället höll jag på att gå hem från fsk i de snygga skoskydden, yes det är en riktig klassiker det där.. hahaa


Tänkte sedan bjuda på en profilbild för framifrån ser man ju inte lika stor ut..

Mannen kom hem och hade shoppat servetter, te och trosor (fina randiga från P.oP.) dock gillade hon påsen bäst. Den skulle hon ha när hon nu skulle gå till mormors affär. Men ja, jag hoppas att hon blir nöjd med trosorna för de jag köpte sist är inte bra...

Och nu är hon ju blöjfri även på fsk så lite extra behövs ju där med.


Sedan var jag ju så nöjd för att hon inte har varit intresserad av våra telefoner. Hon har sin atrapp från AudioVideo och den funkar kanon.. trodde jag. Men nu har ju mannen TocaBoca i sin lur... så nu är det tydligen kört.

Jösses, barn av sin tid?

Skrämmande och samtidigt fascinerande hur snabbt de lär sig dessa tekniska saker.


Published with Blogger-droid v2.0.4

3 kommentarer:

Jessica sa...

Ja det är helt galet vad fort det går! Men ibland så är det ganska skönt att de kan sysselsättas snabbt!


Tack så hemskt mycket för underbar award! Jag lovar att jag skall försöka hinna med den!

Åhhh vad spännande det är nu! Du får lova att blogga från förlossningen ;)

Stor kram!

Tina sa...

Hihi! Ja hemma hos oss är TocaBoca en stor favorit! "mamma får jag spela"? är en fas jag hör MÅNGA gånger per dag nu för tiden. Hoppas du mår ok hjärtat! KRAM!

Melanie sa...

haha ja det är verkligen en klassiker! tänkte på det när jag var på mvc och bvc igår - MÅTTE jag INTE glömma att ta av mig skoskydden!! ;)

Trist att missa bebisfika, men ja..vad gör man:( Här är det också snorigt och hostigt, känns som det går som en löpeld bland alla barn just nu..

vad fin du är med magen! men nu ska ju bebisen allt komma snart tycker jag!