tisdag, september 15, 2009

vi ♥ tisdag

ja då var det tisdag igen, o för er som har missat så har jag o astrid nästan alltid tisdagsdejt med mina föräldrar eftersom det är min mammas lediga dag.
o idag var inget undantag utan jag o skruttan skulle få skjuts av lillebror. han skulle komma lite efter sju för att vi skulle hinna äta frukost ihop innan han började jobba. (en annan trevlig liten vana vi har blivit bortskämda med, lyxfrukost var o varannan dag när han kommer o hälsar på.)
trots att jag försov mig idag så hann vi iaf äta frukost.
när jag väl kom upp så hade min kära bror dukat fram frullen (mina föräldrar har en reservnyckel till oss om något skulle hända så den använde lillebror för att komma in) lyx o på bilden syns inte birkan (klippte in den i hörnet - klicka på den för recept) som är en favvis - mums

iväg till laröd o väl framme var det scones & kaffe.
sedan en promenad ner till stranden, bort till hittarp.
man är lite bortskämd med att ha havet så nära.
kommer garanterat att sakna det den dagen det är dags att flytta ut i skogen.
det vita huset som heter saltstänk har en underbart vacker veranda o liten innergård men jag ville inte stå med kameran o fotografera in hos dem så ni får endast se gaveln.
sedan på vägen upp från standen gick vi sundsliden upp o där har de byggt värsta schabraket - vad tänker man på om man bygger detta stora moderna hus som ser ut som ja jag vet inte vad. på sin plats hade jag nog uppskattat den annorlunda arkitekturen o olika fina stendetaljer men nu tillsammans med små fiske stugor o hus kändes det ganska malplacerat. undrar hur de som delar ut bygglov har tänkt egentligen...
det blev en långpromenad ska jag säga. härligt härligt!

ps; vad tycker ni om de fiiiina Po.P pyjamaserna som astrid fick idag av mina föräldrar? behöver jag skriva att både jag o m älskar dem!?

hmm bilderna vill inte hamna där jag vill ha dem o jag är trött - håll till godo - godnatt






2 kommentarer:

sven_stick sa...

fusk vill oxå ha frulle tisdag =(
sjysta bilder dock =D

Maria sa...

Halloj!
Känns som om jag alldeles nyss sett det där bigga huset i något tv-program eller något. Eller så fick jag bara lite dejavu =)