söndag, september 20, 2009

äppeljuice med morot & päron




jag vet inte vad jag har gjort med bilderna idag...
hmm

men iaf.
idag var det dags att ta tillvara på alla äpplen som låg här o blev skrynkligare o skrynkligare...
  • plocka fram råsaftscentrifugen
  • flytta på bebisen (om du nu har en sådan - maskinen var INTE poppis kan jag säga)
  • ta vad du har hemma - både frukt o grönt
  • skala o dela
  • när sambon inte tittar - använd morot också (denna från buggehult var superorange i färgen - härligt)
  • tadaaa - klart!
detta kan lätt bli ett beroende om man har massor med äpplen hemma...
ska nog hem till mor&far o hämta flera.

2 kommentarer:

jennie sa...

Ja , det förstår jag , och som du säger ven om det är kämpigt så längtar man nog ändå till nästa gång .

Det är spännande här , men lite drygt också . Vi får hoppas det sätter igång idag , det var ju trots allt denna dag JAG hade beräknat det till , kanske är det så då ! :)

Åh egengjord juice är underbart gott !

Kram

m family goes västerut sa...

Detta måste jag lära mig nu när jag käpt ett hus som står på en tomt full av äpplen...