söndag, september 20, 2009

söndagsnöje

ja detta är mitt söndags nöje - tävlingar...
m pysslar med sin hemmabio som han kom hem med idag o skruttan sover en stund...
jag skulle kunna
  • dammsuga
  • damma
  • hänga tvätten
  • vattna blommorna
  • plocka in disken
  • gå o handla
  • plocka undan alla små högar som ligger överallt...
men jag har ingen större lust så det får va... for now..

här kommer en bild från småland på päronen i fina fatet, har några kvar här hemma + en massa äpplen så nu ska jag plocka fram råsaftscentrifugen o göra juice. tjohoo










ps, här är vårt orangepimpade badrum i huset...
not bad not bad eller? haha
kom ihåg att det var heltäckningsmatta därinne o att m har skurat efter konstens alla regler. men sedan har vi inte gjort så mkt mera...
än...

3 kommentarer:

Iwan Mazz sa...

nice med orange tema läckert som bara den med skrikande färger :)

Kram Syrran :)

sven_stick sa...

så rätt att skippa städandet, städa är för looooosers

Anonym sa...

amen fy så orange! så typiskt dig att det ska vara orange! jag gillar tema visst, men jag gillar inte starka färger i badrum som kan göra att migränen blir värre när jag redan mår illa.... jag kan inte längre gå in på skopunkten (vid maxi du vet) sen de gjorde hela butiken skrikorange!! migrän direkt!

vad är det för päron? är de fasta och fina? jag önskar mig ett päronträd i trädgården men jag vet inte vilken sort det bör va. gillar inte mjöliga eller slaskiga päron.

/marie - om du skulle undra...