söndag, september 27, 2009

fotograferingen som gick galet - dopet

ja då var skruttan döpt o helgen har varit intensiv som bara den. här kommer foton på fikan. min mamma bakade 7 sorters kakor, bullar o tårtor. ja vi har en tårta kvar i kylen om någon vill ha hmm...
fika imorgon?
måste ju dock säga att flytta den till kartongen var inte det lättaste så en blev lätt skadad...
fyllningen: vaniljkräm o färska hallon & blåbär. (o naturligtvis hembakade bottnar!)

eftersom jag, mitt nöt, hade försökt mig på att fotografera ett litet björkskott som kommit i en av mina orkideér dagen innan dopet. hade jag kameran inställd på manuell - dvs ja jag vet inte.
men bra bilder blir det inte iaf.
så i lördags precis innan vi ska in i kapellet o börja dopet rusar jag iväg o hämtar kameran o slänger den till min lillebror andreas. han har inte en canonkamera själv så han var en tapper fotograf hela dagen.
bara det att nu när jag suttit o gått igenom dem så är det typ två bilder som inte är korniga bara för att jag hade glömt ställa om den efter björkfotograferingen...
suck å stön

men ja, detta blev rörigt o jag är trött.
dags att sova.
kommer utförligare rapport later - o ni som var på plats - tusen tack för en fantastiskdag!

ps, en blomsteraffär här i helsinngborg gör dessa fantastiska blombakelser - vad tycks? i love it!







1 kommentar:

Anonym sa...

sweetums. det där är inte björklöv... hihihih
(marie)