onsdag, september 09, 2009

det tysta kriget

hemma hos oss har vi en stilla fight.
ja dagens i-lands problem men iaf.
jag tycker oftast att form går före funktion om man nu tvunget måste välja antingen eller.
o tyvärr så måste man ju det ibland...
fina saker gör mig glad.
fula saker - ja det gör mig mindre glad.
hemma hos oss har vi ett mycket fint gult diskställ - totalt opraktiskt jag vet.
suck
tänk om det bara hade varit praktiskt, då hade vi inte haft något irritationsmoment...
men bestickkorgen har stora hål som gör att alla bestick trillar ut på sidorna o diskstället rymmer ingen disk o tallrikarna bara trillar...
men fint är det.
gult o härligt dessutom.
men m är ju den som är den praktiska av oss två, han ser ju helst att en sak har både form o funktion o har den inte det, ja tyvärr på formen...
så han inhandlade ett diskställ i trä från ikea.
ja ni vet den här vanliga tråkiga typen.
så nu gå vi o byter diskställ här hemma...
jag tar fram det gula, han tar bort det gula
han tar fram det praktiska, jag tar bort det praktiska...
jisses

3 kommentarer:

sven_stick sa...

håller med M ett disk ställ utan fuktion är dåligt o eftersom astrids mor aka my big sister inte diskar (min hobby =P )

så vinner M enligt mig

men det gula är snyggare dock.

så om ni kör gult jenny diskar om ni kör fult M diskar.

Anonym sa...

men GE DIG KVINNA!!
håller med m. vi har ett sådant. och det är inte fult, för tallrikarna står så bra i det.
men MÅLA DET DÅ!!

suck.

Anonym sa...

och det var min kommentar/marie