söndag, september 13, 2009

bajsmamma

det var inte länge sedan det såg ut så här.
solen sken, det var varmt o m hade semester...

alla sa i början -
njuuuut,
njuuuuuut nu av tiden för den går så fort...

jaja tänkte jag, klart man njuter vad skulle man annars göra? men tiden går fort, alldeles för fort.
tittade igenom foton nu ikväll när vi kom tillbaka till civilisationen från BB o veckorna efter...
allting var första gången, första badet, första turen med vagnen o första turen i bilbarnstolen osv.
det är bara fyra månader sedan, men när hände dem?
vart var jag?
nu är hon ju så stor o är med, gurglar, skrattar högt. hon stoppar allt hon får i händerna i munnen o så ler hon sitt största leende så att jag smälter.

ja jag har blivit en sån där bajsmamma... en sån som jag inte skulle bli. men ni får ha överseende helt enkelt.
jag pratar mest bebis, blöjor, kräk o bajs känns det som. allt annat intressant har för tillfället trillat bort o även om jag skulle vilja så hindrar amningen mig från att föra en normal konversation. jag är nämligen delvis lobotomerad.
ja ni som har ammat vet vad jag talar om, ni som inte har - vänta o se.
men kan inte längre göra två grejer samtidigt om det involverar att öppna munnen o få fram ljud, stört omöjligt.
du blir likt en fågelholk o kommer inte ihåg vad du skulle säga eftersom du än mindre kommer ihåg vad personen mittemot dig nyss sa...

o förutom detta är hela hemmet numera en skanskareklam o en ständig tvättstuga.
men nu ska jag in o snusa på vackraste bebisen i världen o sedan sova en vända innan hon vaknar för mat.




________________________________________________________________________________________________

bajsmamma:
mammor som gladerligen förklarar för de få som vill lyssna o alla andra också för den delen om när var hur bebisen senast bajsade. lägger gärna till konsistens, färg o form också.
diskussionen fortlöper gärna med att ingående förklara varför just blöja A är bättre än blöja B osv.

4 kommentarer:

Kroonhjelms sa...

hej! hoppas allt är bra med er, här är det lite sådär har åkt på ngn konstig magsjuka, illamående och magont i 2 dagar nu men inget vill hända mer än att jag ligger i sängen och för allt i världen inte orkar ta mig ur... så idag är Nils nere hos min mamma o pappa, skönt att ha de nära!!! när det gäller förskola så tror jag att Nils kommer börja mellan okt -10 till jan -11, beroende på hur vi klarar oss ekonomiskt nu under det närmsta året. HELST vill jag att han börjar jan-11. men jag skrev in i ansökningen aug-10 eftersom man får ansöka tidigast 1 år innan de börjar här i karlskrona kommun... hur har ni tänkt för astrids del?? kramar

Anonym sa...

Du får vara precis hur mycket bajsmamma du vill och känner för! det är din fullständiga rättighet!

Anonym sa...

det var min kommentar. negativt av mig va /marie

Anonym sa...

men oroa er inte... det är inte bara ni som blir lidande... M