tisdag, september 22, 2009

astrid & tuva + förkylning







hos emma går stilen i lantlig vit shabby chic.
det är väldans fint!
o nu väntar jag med spänning på hennes blogg så att ni andra kan få njuta av hennes pyssel o fina grejjer.
igår när jag o astrid var där rullades stora lekmattan ut (dagens ikeatips - lekmattan LEKA 329.-) o tjejerna låg o tittade på varandra. eller astrid tittade medan tuva petade.
sedan turades de om att sitta i sittern eller bumbon. jag måste säga att bumbon är ju kanon! men den ser lagom knäpp ut haha

vi gick en runda mellan fikorna för att tjejerna skulle sova i friska luften o det slutade med en tur till stadsparken där tuva fick gunga medan astrid låg kvar i vagnen. tog flera bilder på gungandet men det är något med fokuseringen på kameran som inte vill...
så de blev suddiga hela bunten...

___________________________

idag har vi slagit världsrekord i att använda mest toapapper på kortast tid. jag sprang iväg till konsum o köpte extra extra mjukt toapapper till skruttans söta lilla näsa som liksom våra bara rinner...
natten var lagom kul, men nu är där askar under huvudänden o näsdropparna o näsfrida ligger redo - just in case.
näsfrida måste nog vara en av de snuskigaste sakerna men vad gör man inte för en godnattssömn?

2 kommentarer:

Kroonhjelms sa...

haha en bumbo- har aldrig sett/hört innan men den verkar ju kanon, ser ut som en potta bakifrån =)

sven_stick sa...

näs grejen gör så jag får kväljningar GROOSE!!!