lördag, augusti 15, 2009

rapport från matmarknaden

eftersom jag druckit mängder med kaffe igår o sedan hade lite egentid framför datorn kom jag inte isäng förrän lite efter två inatt (!!!). att astrid sedan valde att vakna 02:45 var sådär planerat haha
men sedan vaknade hon ungefär en gång i timmen o var orolig. så det blev inte så mkt sömn förrän på förmiddagen för då sov vi hela familjen lääänge.

sedan dags för matmarknaden trots regnet o blåsten. men när vi kom ut i gummistövlar o regnjackor så slutade det att regna o vi klarade oss fram o tillbaka utan att bli blöta!

här kommer lite bilder, vi köpte världens godaste för 29.-/hg, ja de bitar ni ser i skålen kostade 65.- så det var lite väl saftigt men ack vad gott!
vi valde lite olika mat att smaka på, m tog en grekisk chickengyros, jag o min mamma åt paella (alldeles för stark o mkt mkt lök - sådär lyckat när man ammar...) min pappa ville ha någon korv som tagit slut när vi väl kom dit så det blev en australiensk cheeseburgare som var burgare o lök o bröd... strange.
sedan köpte vi med oss äppelstrudel hem, spännande o smaskigt.

kvällen avslutades med yatzy innan mina föräldrar åkte hem. tack mattis för att du kom o hämtade dem!

1 kommentar:

emelie sa...

Undrar när jag ska få träffa Astid. Börjar tro att hoppet är ute... :(