tisdag, augusti 25, 2009

karlskrona


















kom på att jag utlovat bilder från vår tur till karlskrona.
jag gillar gamla fina o gärna lite udda hus...
så hus blev det mest av...
vädret skiftade o vi bara väntade på regnet som faktiskt aldrig kom.
detta gjorde att vi kunde besöka den kända glassbaren glassiären. har du vägarna förbi karlskrona ta då o besök glassiären o till lunch - nya skafferiet. erica tipsade mig om skafferiet o det var verkligen kanon. nästa gång vi är där är vi sugna på att ta en av deras picknickkorgs menyer.

ps - batmansgränd är inte att leka med... hihi
inte båtsmans heller gissar jag..









3 kommentarer:

Kroonhjelms sa...

fina bilder på "min" härliga stad! Kram till er Ps. vaxduken öerlevde, dock lite sliten men den åker ut på altanen igen!

frida sa...

Ha ha, stensoffan utanför porten har jag suttit på massa gånger. Dagmamman jag var hos när jag var liten bodde där!

jenny sa...

åh vad kul frida - vi kikade in för hela huset var tomt. jättefina rum med kakelugnar!
*nyfiken på vad de ska göra med huset*