måndag, juli 13, 2009

älskade blåbär ♥

här fullkommligt vimlar av blåbär o vi har plockat i vändor.
det har bakats muffins, o ätits i frukost filen!

idag ville jag plocka lite till eftersom det har regnat hela dagen o när det regnar så bits inte myggorna lika mycket - perfekt!
ja nästan, hade varit perfekt om skruttan hade accepterat att vagnen stod stilla lite då o då...
but nooo vagnen den ska rulla o guppa hit o dit på grusvägarna här i buggehult så inga blåbär idag inte.

så nu är vi inne o myser istället, skruttan o jag medan m är ute o röjer.

2 kommentarer:

Kroonhjelms sa...

jag håller med: TRÖTT är ordet som sammanfattar livet som nybliven mamma. även om vår prins sover rätt så bra om nätterna är det mkt gnäll och framförallt kräkningar som håller mig vaken. är så rädd att han ska ligga dyblöt av kräk eller värst av allt kvävas av det.. usch! blåbär är mums och det växer även i massor här ute på ön, nu har äve gula härliga kantareller börjat titta upp och det är ju bara SÅ gott! ha en härlig kväll Kramar!

cajsa sa...

Yay! Vad härligt att kunna gå ut och plocka blåbär. Hoppas du kommer ner till skåne snart så vi kan ses innan jag ska tillbaka till jobbet.

puss