måndag, maj 04, 2009

örter, glaskross o tidningslycka!











































vi fick med oss lite örter från buggehult - citronmeliss o så pepparmynta - tjohoo. mina favoriter (citrontimjan är också en favvis iof.)

så nu hoppas jag att de kommer att trivas i köket o bli växa sig stora så att jag sedan kan göra te på en heldel av dem!

m hittade tidningar på birgits brasa som han räddade, ska titta igenom dem sen, jag älskar gamla tidningar o har ett tidningsställ i vardagsrummet med olika gamla utgåvor av husmodern o jultidningar mm.

skålen från iittalas serie taika fick jag o m i förlovningspresent av magdan o emilio den är super fin, nu ska vi bara se så att vi har nått smaskigt att fylla den med!

det gröna glaskrosset var en av mina absoluta favoritassietter som gick i golvet - inhandlade två på loppis för säkert tio år sedan eller ja åtta iaf.. men efter ett tag gick en i golvet så nu har jag haft en i flera flera år tills härromdagen. fy vad det kändes sorgligt!


ps nu har novemberkaktusen börjat att blomma trots diverse vattenincidenter. tjohoo!

Inga kommentarer: