torsdag, maj 21, 2009

inlägg om bajs - förlåt

jag har alltid tyckt att det är tråkigt att läsa bloggar där mammor bara skriver om barnets bajskonsistens, hur mycket de har ätit osv.
så jag lovade mig själv att inte bli en bloggmamma som bloggar om bajs, kiss o ger matrapporter o det tänker jag inte göra heller förutom idag - ett litet undantag blir det för igår hände det.
det som alla föräldrar nog är med om iaf en gång innan man lär sig hur man ska rikta en liten bebisrumpa när det är dags för blöjbyte. inte är det snett uppåt iaf trots att blöjan måste in under såvida du inte tar ett steg åt sidan...
men ja somliga (läs jenny) måste ju lära sig the hard way...
jag blev totalt nerbajsad från ja, ska inte gå in på detaljer men uppifrån ner till midjan var det ganska ofräscht.
men som tur var så skrattade både jag o m åt det (man får sjukhumor som förälder antar jag... har ingen annan förklaring) o nu vet vi hur man inte ska rikta skruttans bakdel i fortsättningen.
så ni som går med bebis i magen, lär av detta för det var sådär angenämt kan jag ju säga... sådär angenämt...

nu ska jag fira att examensarbetet är godkänt o klart utan att vi ens behövde fixa till det lite grann TJOHOOOOO!
så sen frukost o kaffe o mys med skruttan står på schemat!

ha en bra ledig dag idag!

6 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Nä men grattis till skruttan!!! Jag har inte varit hos dig här på länge. Stor stor kram till er alla 3.

L

Jeanette sa...

Jag skrattade gott =)
min mamma har berättat om såna saker som Jesper gjorde när han var liten (inte så mycket jag,puh!!). Så när jag har kompisens bebispassar jag mig ;)

Man får vara med om mycket med dom små =)

Anonym sa...

ser i ett inlägg från annan bloggare att tösen heter astrid. är detta sant? kan inte hitta det nånstans i din text eller på hd eller annorstädes.

jenny sa...

det är riktigt anonym!
det blev inte en alma utan en liten astrid!
hon är helt underbar!

Anonym sa...

Oh shit(fydigt va?) inte ett bajsinlägg, nu får du skärpa dig:)
Blogga lite om barnrums inredning vet ja.
Kram på er
/ Annika

Esbe sa...

Man kan ju lägga blöjan lite skyddande... kanske. Sen lär man sig nog att tyda tecknen...

Önskar er allt gott med skruttan :D