torsdag, april 16, 2009

promenad till elinebergs centrum












idag har jag varit hos camilla, vi gick en promenad till blomsteraffären på elineberg, på vägen dit såg vi magnoliaträd i blomning o i nästan blomning... haha kan man skriva så?
jaja men fina hus o vackra träd.
sedan stötte vi på, eller ja okej vi stötte inte på men mat-tina kom gående bakom oss o hon gick in i samma blomsteraffär där camilla är stammis.
det roliga var att hon har en sådan vagn som jag o m ska ha fast i annan färg, hennes var orange i basen o hade en svart suflett - super snyggt.
camilla var rädd att jag skulle försöka smygfotografera henne med mobilen men ja, man får ju dra en gräns - träd o annat är okej. en stackars mammaledig lokalkändis är inte okej. men jag kan avslöja att hon såg väldans snygg o fräsch ut, funderar på om det är bara för att hon är just kändis eller vad man nu kallar det.. som gör att man piffar till sig innan man ska ut i vårsolen.
jaja camilla bjöd på lyxig lunch (som vanligt), pasta med scampi, sockerärtor o pesto! det måste ni verkligen prova.
sedan blev det kaffe o kaka.

fotograferade svampbob, vad tycks?
blir man inte glad av ett sånt här elskåp?

4 kommentarer:

frida sa...

ha ha, min lillasyster skulle bli superglad om hon fick se ett sånt elskåp. hon har klippt hål i papperspåsar och lekt svampbobfyrkant ett antal gånger! :-)

Esbe sa...

Härligt elskåp!

Ja du... Vad gör man? Jag har skämtat med Per Holmgren (du vet meterologen). Visst hade man säkert kunnat både fotograferas och fått fotograf, men det är roligare att bära med sig att man träffade honom och att han tog initiativet till ett skämt.

Jag tycker nog att man i största möjliga mån ska behandla kändisar med största respekt. De är ju inte mer än människor de heller.

(Fast kom nån av mina stora idoler förbi så skulle jag nog eventuellt säga något.)

Anonym sa...

vår granne hade ett underbart magnoliaträd som stod ut mot gatan. nu är huset sålt och idioten som köpt det har tagit bort magnolian och håller nu på att riva huset - för vad ska man med ett stabilt 50-tals hus i tegel när man kan få prefab-skit!! (ärendet ligger i länsrätten eftersom han tror han ska bygga 60 m2 MER än som är tillåtet på den lilla tomten. men det skiter den arrogante jäveln uppenbareligen i) iallfall - jag saknar magnolian så. jag grät när de tog bort den! med stora knoppar i! det första som hände var att en stor gren bröts av. då brast min fördämning också om man säger så. men sen gick jag ut och tog magnoliakvistar till påskris.

Anonym sa...

faran med ett sånt elskåp är väl mest att man vänjer sig vid det och börjar prata med det till slut...