tisdag, april 14, 2009

lägenhets bekymmer






















nu känns det jobbigt, extra jobbigt.
idag var jag o m och tittade på en lägenhet.
vi älskar ju verkligen den lägenheten vi bor i nu men den är dyr i förhållande till vad vi får ut av den.
2 rok för 6400.- det är mycket även om den är stor och ja...
så nu var vi o tittade på en lägenhet, en med 4 rok som kostar 5500.-
take it kanske ni tänker men det finns lite nackdelar som gör det hela svårare..
  • 3 vån - ingen hiss (dock inga mördartrappor men iaf)
  • inget trevligt område om man tror på ryktet
  • vi får dubbelhyra i 1 månad
  • vi får bo med bebis i ett renoveringskaos...
det positiva är...

  • vi kommer att få den helt nyrenoverad - allt kommer göras, dvs nya golv, tapeter, luckor i köket ja allt!
  • billigare hyra...
  • rum till bebisen o även ett extra sy/pyssel/gästrum
  • större plats till tvättmaskin än nu
ja nu kommer jag att ligga o vända o vrida på mig mer än vanligt när det blir dags att sova.
men imorgon ska vi titta på en annan lägenhet, även den på 3dje våningen - utan hiss...
men denna kostar endast 5000.- i hyra (för en på 3rok) o ja, vi behöver ju inte mer iaf.
men nu har vi 85kvm, den vi tittade på idag var på 91 kvm o den vi ska se på imorgon var på något runt 70-75 kvm om jag inte har fel för mig...
ja jag återkommer med en rapport imorgon.

godnatt herr ågren

6 kommentarer:

Jeanette sa...

Hejsan =)

Det kommer nog bli jobbigt med en bebis på 3e våningen utan hiss.. Annars låter det helt fantastiskt (4an)!!

frida sa...

lyssna inte på ryktet! vi bor i ett område som har mindre bra rykte. men ryktet stämmer inte alls. vi trivs jättebra här, i en stor OCH billig lägenhet. det är lekande barn och trevliga människor ute på vår gård jämt, jag gillar det! plus att lägenheten är byggd i sann "miljonprojekts-anda", älska 60-70-talet!
ps. och renoveringen, den går på ett kick! :-)

Muddiz sa...

Hej! Jag tycker det låter väldigt jobbigt att inte ha hiss när man har småbarn. Tänk tex när du kommer från affären och ska bära upp både matkassar och barnet... Annars lät det ju bra att den var stor och billig.

Esbe sa...

Man kan ju klara sig utan hiss men det är inte så kul att släpa vagnar upp o ner för trappor. (jag har sett mina grannar göra det ett tag)


Tjaa.. lathet eller okunnighet. Vad vet jag? Jag kan inget alls nästan, men jag har bestämt mig för att i alla fall försöka. Det är ju kul att åtminstone kunna hänga upp egna gardiner. Och eftersom jag går ner i vikt så är det billigare att sy in kläder än att köpa nya för varje storleksnedgång!

Stor kram till dej =)

frida sa...

oj oj, 3 månaders renovering! då förstår jag att det skulle bli jobbigt! och visst är det lite vemodigt att eventuellt flytta från sin lägenhet? jag älskar våran, men har egentligen en annan i mina framtida drömmar, dock vet jag inte riktigt hur jag ska lyckas packa ihop den här och flytta. det får bli ett just FRAMTIDA problem! :-)

Anonym sa...

åsa och kean flyttade till sin klockaregård och levde i renoveringskaos med barnen och en hund och en katt. den biten funkar faktiskt. barnen bryr sig inte nämnvärt. men som föregående talare sagt så kan bära barn i trappor bli ett palabre