torsdag, april 23, 2009

inspiration från jagblommar - egen musli










jagblommar (som by the way är en helt underbar blogg) gjorde egen musli, det blev jag super sugen på o tänkte att jag prova.
så nu har jag blandat, hackar, blandat lite till o rostat. tadaa!
här är receptet från jagblommar glöm inte titta in till henne för hon hade i pinjenötter också men jag tog vad jag hade hemma. så här är receptet om än lite modifierat...
4 dl fiberhavregryn
1 dl solrosfrön
1 dl kokosflingor
0,5 dl linfrön
0,5 dl hackade hasselnötter
0,5 dl hackad mandel
1 msk kanel
1 dl vatten
2 msk olja
2 msk honung
Blanda först det torra.
Sedan i med det blöta. Rör runt så att det klumpar sig.
Bred ut på bakplåtspapper i långpanna.
Rosta ca 15 minuter i 200 grader.
tyvärr marie men där är kanel i så du får inte smaka... du får ta bort den om du är sugen!

1 kommentar:

Anonym sa...

typiskt