måndag, april 13, 2009

helgrapport

i fredags hann vi med att fira mattis med o presenter - digitalkamera från mig o m (både födelsedagspresent o julklapp), t-shirts från andy & jonna (se bilden - andy är lite skeptisk till cidern...) o så presentkort o dvd boxar från mina föräldrar - 2½ män säsong 1 & 2.
gissa om vi ska låna dem sen!
andy & jonna hade införskaffat sig inlines o galna som de är så åkte de ut till laröd o sedan hem igen när vi hade ätit klart. tog foto på andy lagom mör men den bilden är i tryggt förvar på mobilen - kan kanske användas i utpressningssyfte... hihi


kvällen avslutades med en klassiker - sällskapsresan - eller Finns det svenskt kaffe på grisfesten







på köksbordet i laröd stod en härlig bukett med tulpaner o afrikansklilja om jag inte har fel...
jag älskar tulpaner så ja, titta o njut av denna kombon.
bredvid står sally som är kattmamman i huset.






passade även på att fotografera smilla o min katt sigge men ja pga allergin får han bo hos mina föräldrar.






min mormor fyllde 65 år o detta firade vi med kalas! bara det att hon har flyttat till lidköping så det tog en stund att köra dit, kalasa o sedan sov vi hos henne o hennes fästman innan vi åkte hem igår igen.
så det var intensivt men mysigt.
typiskt nog blev min mamma sjuk i kräksjukan o kunde inte följa med. så det var jag, min yngre bror mattis o min pappa som gav oss ut på en roadtrip.



väl hemma igår igen så har påskriset slagit ut - lovely











nu ska jag fortsätta med montessorienkätens sammanställning. någon frivillig som vill hjälpa till?

1 kommentar:

Anonym sa...

jahaja. säg till när ni slängt ut riset så kanske moc och jag kan komma på besök...
men det där med sammanställningen - det gick snabbt för mig, bara några timmar. så bara sätt dig och få det gjort!
är inte afrikas lilja blå? eller finns det fler blommor med det namnet?