fredag, april 24, 2009

en salig blandning

dagen började lugnt, mitt möte med doktorn blev flyttat till måndag så det resulterade i att jag segade hela förmiddagen. pratade med min kära mor i telefon i närmre 1½ timme o på söndag ska vi på lägenhetsvisning! spännande spännande!

sedan kom m hem o vi beslutade oss för att ta en promenad i solen, vi gick uppåt mot jönköpingsgatan för att titta på fina hus o jag ville visa honom en fin bil som mamma o jag såg i tisdags när vi gick där.
den stod kvar på samma plats!
m var inte lika impad som jag...
vi köpte varsin glass o promenerade hem igen.

väl hemma smsade jag cajsa o vi tog en snabbfika på ebbas tillsammans med en ligistunge (får man säga så?? förlåt annars)...
men ja det var ju uppenbarligen hans mammas fel o inte hans men vi satt o ilsknade till när han sköt en bil o kastade en liten boll mot oss medan hans mamma satt i godan ro o drack kaffe med en kompis utan att säga till sin son (som var runt 4år). inte konstigt att han hade sådär kul, de dricker kaffe medan han en fredag vid sextiden får underhålla sig själv på en uteservering!?
när hans boll sedan hamnar på cajsas tallrik o skvimper ut lite av hennes kaffe får vi nog o först då reagerar mamman o säger till sin son med värsta mesrösten att så får man ju faktiskt inte göra...
jag kastade tillbaka bollen o sa att nu räcker det!
så förutom störningar av bilar o bollar hann vi prata lite innan hon skulle iväg till malmö för att repa.

cyklade till phuun thai o köpte kvällsmat, cyklade som en galning hem vilket resulterade i att jag i uppförsbacken såg stjärnor o sedan väl hemma åt jag på 3 minuter o somnade sedan på soffan...
så nästa gång ska jag ta det lite lugnt gissar jag på hmm...
har ingen kondition kvar o blir anfådd bara jag ska knyta skorna, idag ville jag matcha o ha mina röda fina höga convears o jag skojjar inte om det tog 10 minuter att knyta dem...
(bilden är inte min men skorna ser likadana ut, förutom att mina är paisleymönstrade in



____________________________________________________________________


by the way, m var närmst (skit också) - granen är borta...








livingroom såg jag dessa söta små barnstolar, så har du 298.- kronor över o inte vet vad du ska göra med dem...
investera i en söt liten stol?!









var tvungen att fotografera detta röret (till en gammal parkeringsskylt så diametern är väl ca 5cm...) där en liten bok har börjat att växa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag hade sagt till barnet redan första gången. jag skiter i föräldrar som inte har hand om sina barn. det är ju inte barnets skuld, och barnet ska ha lov att känna sig sedd, det är säkert det det handlar om. har jag märkt i allafall, många gånger.

sara sa...

vilka söta stolar!