torsdag, april 30, 2009

blir man förvånad?

radiotjänsten krävde att hembydsföreningen i Målilla-Gårdveda skulle betala tv-licens för en tv som inte fungerat sedan nittonhundra frös ihjäl o är ett museeföremål.
men blir man förvånad?
näe inte egentligen, jag vet att jag läste om en tant som hade blommor i en gammal tv o skulle krävas på pengar för att hon faktiskt hade en tv hemma...
HALLÅ??? är det bara jag som undrar vad de håller på med?


bilden lånade jag från aftonbladet.se där jag även hittade nyheten.



_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ps blir nog inte något bloggande nu förrän på söndag eller kanske måndag, för om några timmar åker vi till småland.
hoppas ms föräldrar fått nycklarna till huset så att vi kan få gå in o titta!!!
håll nu tummarna för jag vill ju se hur det ser ut!
men men packar ner kameran så det kommer garanterat bilder sen.

Trevlig Valborg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

undrar hur länge de kan hålla på så. far min undrar ofta varför han måste betala till radiotjänst när han får alla signaler från viasat??? vi kan inte se mark-tv. ok han lyssnar på radio. men det skulle han också kunna göra via annat - det blir som telia. de tar hutlöst betalt för att de var först. man måste betala för att man existerar, för att de existerar och för att apparaten existerar. oavsett om det är genom dem man får tillbaka nåt.

Esbe sa...

Ja, man kan ju undra vad de håller på med ^^

m family goes västerut sa...

Kram från USA!!!
Hoppas du mår bra. Detvar länge sedan jag hälsade på.
Linda