tisdag, april 21, 2009

årets majblomma

när jag o mamma gick på stan kom där fram en söt liten tjej o undrade om vi ville köpa en majblomma, klart att vi ville!
jag köpte den enkla varianten medan mamma köpte kransen.
köp en du också när du ser någon som säljer - det är för en god sak o i år är den även fin i färgen. näe skämt å sidor. klicka på bilden för att läsa mera!

annars har det varit en mysig dag idag!
först en snabbis till väla med angelica o emil för att hitta en klänning till bröllopet hon ska på. o vi hittade värsta fina klänningen, skor o sjal! supersnyggt!

sedan hem o vila en liten stund, skulle träffa klaraSuzanne (klaragruppen för de med förlossningsrädsla) men det var fullt upp på förlossningen just då så jag fick en tid längre fram istället.
träffade mamma, hon bjöd på sen lunch på K&Co, i love K&Co!!!
bästa cafeét i hela helsingborg!
efter att vi
ätit gick vi upp till skånecyklistenjönköpingsgatan för att hämta mammas cykel som fått sin vårservice.
ska ni lämna in er cykel i närheten av helsingborg? lämna den hos skånecyklisten!
det var superskönt med kroppen att gå en promenad även om det tar sin tid numera.
det är så kul att gå i villaområdet nedanför jönköpingsgatan för där finns verkligen en blandning av olika hus - radhus, villor, nybyggda hus, konstiga hus, små söta hus, gamla vackra hus - ja där finns allt på olika stora tomter med mycket olika blommor o ja, jag gillar att promenera där.
sedan är det alltid ett plus när man har trevligt promenad sällskap!
sedan köpte vi med fika hem o mamma fick se bebissängen (ja det kommer bilder snart.. ska bara orka ladda över dem till datorn haha) o vi drack kaffe o spelade yatzy. mamma vann med hästlängder! min mamma är bäst helt enkelt - ja inte bara på yatzy då.

ja nu är det hells kitchen - tjohoo!

3 kommentarer:

Maria sa...

Hej Jenny!
Jag köpte också majblommor idag!

Kroonhjelms sa...

Visst var majblomman fin =) jag har med en krans nu!! Och mammor är bara bäst, så är det! Kram

Anonym sa...

jaså minsann. du promenerade på jönköpingsgatan? märkte vi inte? har du glömt var vi bor? vill du se söta hus, kom inte till vår gata, där är bara ett hål i marken där det förr stod ett rött tegelhus från 50-talet. fast vårt finns kvar. fika?